X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kgolebiowski

Pomoc w zrobieniu zdjęcia

Witam.
    Na Allegro chcę umieścić zdjęcie i nie umiem go zrobić.Jestem amatorem i nie dysponuję sprzętem poza Canonem 400D z kitowym obiektywem i lampą EX 430.Tu jest moje zdjęcie wykonane w domu przy takiej pogodzie jak za oknem

Proszę o podpowiedź co zrobić żeby było ono jaśniejsze i wyraźniejsze
  • jasnezetak
    Bywalec
    • 2007
    • 134

Podciagnij lampe - w trybie manulanym np : m 1/1 i odbij od białego sufitu zamiast na programie to aparat ustaw na manualu.. Kilka prob i napewno zdjęcie wyjdzie lepiej..

Jeżeli nie masz bialego sufitu - to mozesz skierowac zrodło swiatla poprzez odbicie od np - styropianu - aby trafilo bezposrednio w spkinki..

drugi sposob - to szybki stol bezcieniowy - czyli stawiasz dwie lampi biorowe przez jakies kalki jedna z jednej druga z drugiej strony , balans bieli skorygujesz w Rawie ( jeżeli oczywiście potrafisz obslugiwać ten system ) i już..

Ja proponuje sposob pierwszy , najszybciej , na allegro jak znalazł ..

Komentarz

• JerzyC
      Bywalec
      • 2006
      • 103

Zdjęcie zrób na zewnątrz lub na balkonie. Postaw aparat na statywie czy innej podpórce i nie używaj lampy błyskowej.

Komentarz

• kgolebiowski

Ja robię te zdjęcia w automacie z odległości ok 20 cm z max przybliżeniem obiektywu z lampą skierowaną na wprost.Co ma znaczyć "w trybie manualnym np : m 1/1" ? Balansu bieli nie umiem korygować.
        Czy przy tak małej odległości kierowanie w lampy w sufit ma sens?Co do zdjęć na balkonie to fajnie wychodzą gdy świeci słońce a teraz niestety jest pochmurno.

Komentarz

• Kolaj
          Pełne uzależnienie
          • 2006
          • 3293

Obawiam się, że jeżeli przy takim doświadczeniu i wiedzy zależy Ci na szybkim i dobrym efekcie, to musisz skorzystać z rady Svena. Piąty post z tego wątku:
          http://canon-board.info/showthread.php?t=40276.

Komentarz

• robgr85
            Pełne uzależnienie