X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamus84
    Dopiero zaczyna
    • 2010
    • 29

fotografowanie polerowanego kamienia

witam,
    jestem początkujący i dopiero się uczę.
    mam 50 d +c 18-135. aparatem próbowałem ostatnio robic zdjęcia moich realizacji. Problem polega na tym że mam straszne odbicza np.nieba otoczeniaitp.( mało widoczna struktura kamienia)
    dopowiem że foce glównie polerowane granity i marmury. zastanawiam się czy nie ma jakis filtrów które trochę to niwelują??? próbowałem szukac ale nie bardzo wiem jak to okreslic w wyszukiwarce....
    C50d + 18-135 is-+ "błysk" metz 44 af-1 temat rzeka ,ale sie uczę...
  • suluf
    Bywalec
    • 2009
    • 109

Myślę, że polar by ci pomógł
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Komentarz

• Can50
      Dopiero zaczyna
      • 2010
      • 31

Jest taki filtr-polaryzacjny.Warto wybrać dobrej firmy,ze względu na rozdzielczość i powłoki.
      50D+350D+szklarnia.

Komentarz

• wic
        Dopiero zaczyna
        • 2007
        • 38

"trochę" to polar zniweluje ale zależy od kąta padania światła, rodzaju powierzchni, rodzaju polara, itd
        lepiej przetestuj przed zakupem bo możesz być zawiedziony efektami

Komentarz

• Aeromax
          Dopiero zaczyna
          • 2009
          • 42

Może malutki namiot bezcieniowy? ew. samodzielnie z papieru śniadaniowego?
          Canon EOS + 18-55 IS

Komentarz

• ksx
            Początki nałogu
            • 2008
            • 290

Jeśli chcesz uchwycić kolor i rysunek kamienia, a nie jego gładkość/chropowatość, to oświetlenie typowo reprodukcyjne. Zakładamy że kamień w poziomie, dwa źródła po bokach (dwa żeby równomiernie oświetlić), bardzo po bokach, od góry musisz to czymś zasłonić, bo niebo jest silnym źródłem i zostawi swój ślad na kamieniu. Polar odetnie część odblasków, ale nie liczyłbym że wszystkie. Więcej:

ps. Jeśli kamień jest czarny, masz przesr...

Komentarz

• molmagic
              Bywalec
              • 2006