X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MariuszJ
    Pełne uzależnienie
    • 2009
    • 1697

Zdegustowany odbitkami

Witam Wszystkich, to mój pierwszy post. Jestem zielony w tematyce, staram się czytać i uczyć się, ale wiadomo - nie od razu Kraków zbudowano. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Przyszły mi dzisiaj odbitki z Vertisu (Gliwice), z moich pierwszych prób z lustrzanką cyfrową no i jestem lekko załamany, bo nie rozumiem zjawiska. Wklejam tu linki do dwóch par zdjęć. Odbitki z każdej pary dramatycznie różnią się od siebie, o wiele bardziej niż na podglądzie komputerowym.

W pierwszej parze (oświetlenie w obu zdjęciach - świetlówki), ten drugi młodzieniec, "czytający", na odbitce sczerwieniał w sposób karygodny...

Oba zdjęcia z 50-tki, bez lampy. Pierwsze 1/40s F1.8, drugie 1/50s F2.0.

W parze drugiej (zdjęcia cykane z wyrwanego naprędce z plecaka aparatu w połowie stoku z nartami na nogach, pogoda fatalna) zdjęcie nr 2 - kompletna utrata szczegółów na śniegu w skutek przekontrastowania, jednolita biała płaszczyzna)

Oba zdjęcia z 18-200, pierwsze 1/500s F10 ogniskowa 180mm, drugie 1/250s F10 80mm, RAWy przepuszczone przez DxO 6.

Jestem pełen pokory co do jakości tych zdjęć i moich umiejętności. Bijcie bez kurtuazji Ale chciałbym zrozumieć co się dzieje, aby takie rzeczy się mi nie powtórzyły.
    Ostatnio edytowany przez MariuszJ; 30630.
    Entuzjastyczny Neofita
  • Janusz Body
    Moderator
    • 2004
    • 5757

Zamieszczone przez MariuszJ
    ..., ten drugi młodzieniec, "czytający", na odbitce sczerwieniał w sposób karygodny.......

Czy takie coś?

Zmień lab.

Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

Komentarz

• tezmarek
      Uzależniony
      • 2009
      • 840

W pierwszej parze, drugie zdjęcie światło mieszane plus świetłówka kompaktowa (czyli dziurawe widmo). Zwykle niewiele z czegoś takiego można zrobić. Spróbuj zmniejszyć nasycenie kolorów i kontrast i zmienić temeperaturę barwową lub zrób z tego b/w