X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aurellie92
    Dopiero zaczyna
    • 2015
    • 16

Adapter z EF na FD

Witam, jestem początkującą amatorką fotografii
    Zakupiłam eos 300d (wiem, trabant wśród lustrzanek ale ja lubię nadawać drugie życie) i się zastanawiam, czy da radę podpiąć obiektyw z mocowaniem FD do niego, bo cenowo nie stać mnie na wypas obiektywy, więc chciałam jakieś na FD, bo jest ich pełno i za grosze w sumie, a efekty są interesujące. Co sądzicie?
  • szwayko
    Pełne uzależnienie
    • 2004
    • 2076

Odp: Adapter z EF na FD

Najlepsze co może dać drugie życie FD to Sony A7 i jego odłamy. Potem Sony NEXy, Canon EOS M, Samsungi NX - czyli bezlusterkowce.
    Możesz też przerobić 300D na bagnet tylko do FD - jak się da. Wykręcić mocowanie EOS i spróbować osadzić głębiej mocowanie FD. Ja próbowałem tak ze starym kliszakiem EOS 50, i prawie uzyskałem nieskończoność, ale jednak duze lustro i matówka stanowiły barierę nie do przejścia i dało rady głębiej osadzić mocowania FD. W cropie powinno być bez problemu. Może ktoś to robił?
    frickr FB
    www.szwajkowski.pl

Komentarz

• r_m
      Pełne uzależnienie
      • 2009
      • 2418

Da radę, ale nie ma sensu.
      Adapter z FD na EF musi mieć dodatkową soczewkę, dzięki temu pogarsza się jakość obrazu, poza tym taki adapter kosztuje chyba połowę wartości Twojego aparatu.
      Lepiej poszukaj obiektywów M42 i adaptera z M42 na Canon EF (najlepiej "z chipem", a do Heliosa 44-Mcośtam lepiej z "pierścieniem do przymykania popychacza przysłony").
      Do 300d możesz wgrać "Wasiaware", nieco rozszerzające możliwości aparatu:

Wasiaware do 300d -skąd sciągnąć

Komentarz

• aurellie92
        Dopiero zaczyna
        • 2015
        • 16

Widziałam przejściówki coś jak w przypadku m42, tylko czy to sie ma jakoś do jakości zdjęć, czy nie lepiej poczekać i zainwestować w jeden a porządny obiektyw?