X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolek1985
    • 2010
    • 7

Problem z Canon'em 500d

Cześć, jest to mój pierwszy post na tym forum, więc się przywitam
    A więc tak jak w temacie, mam problem z aparatem.
    W sobotę kupiłem nową 500-kę razem z obiektywem który był w zestawie EF-s 18-55mm 1:3.5-5.6 II i nie wiem dlaczego robi zdjęcia niskiej jakości. Nawet w jakości 15M. Załączam fotę zrobioną dziś.
    ZDJĘCIE
    Niektóre telefony robią lepsze foty.
    Nie wiem czy to wina obiektywu czy aparatu.
    Od razu dodam, że jestem początkujący, ale ustawienia chyba są OK. Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Canon 500D + KIT, Velbon DF60
    Pkt 8 regulaminu forum
  • MacGyver
    Cenzor
    • 2006
    • 7043

czas naświetlania: 1/15s
    przysłona: f/3.5 czyli obiektyw w pełni otwarty
    ISO: 1600

Zdjęcie jest poruszone (czas naświetlania 1/15 s), wykonane przy niedomkniętej przysłonie (obiektyw 18-55 nie jest królem optyki, na pełnym otworze przysłony nie jest zbyt ostry) i w dodatku na ISO 1600, gdzie obrazek będzie już miał widoczne szumy. Ponadto foto jest niedoświetlone a ostrość wygląda na ustawioną na któryś z elementów drugiego planu (przy f/3.5 głębia ostrości jest dość mała, nawet na ogniskowej 18 mm)
    Tak wykonane zdjęcie nie ma prawa wyglądać dobrze. Zawinił nie sprzęt tylko jego operator :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Komentarz

• bolek1985
      • 2010
      • 7

O dzięki za szybką odpowiedź Czyli tą moją 500-tką da się robić przyzwoite zdjęcia? :P jak widać będę musiał zacząć od podstaw fotografii A i jeszcze jedno pytanko. Mógłby mi ktoś doradzić za jakim obiektywem ( w przyzwoitej cenie 300-600zł) mógłbym się rozglądać?
      Canon 500D + KIT, Velbon DF60
      Pkt 8 regulaminu forum

Komentarz

• MacGyver
        Cenzor
        • 2006
        • 7043

W tej cenie to za EF-S 18-55/3.5-5.6 IS i EF 50/1.8.

Komentarz

• Andrus
          Początki nałogu
          • 2005
          • 269